Lid worden
Zorgorganisaties
Reliëf helpt de leden bij het vormgeven van de morele kernwaarden van hun zorgorganisatie, specifiek op het terrein van ethiek, zingeving en identiteit. We heten alle zorgorganisaties die werken vanuit christelijke wortels van harte welkom bij onze vereniging.
Lidorganisaties ontvangen voor hun medewerkers korting op onze trainingen, coaching, ons jaarcongres enzovoorts. Ook worden de bestuurders uitgenodigd voor onze ledenvergadering (2x per jaar).
Particulieren
Iedereen kan voor een bescheiden bedrag van 80 euro per jaar lid worden van de Reliëf vereniging. Daarmee krijg je toegang tot de algemene ledenvergaderingen (2x per jaar), korting op ons jaarcongres en andere bijeenkomsten, en ontvang je ons kwartaalblad Zin in Zorg.
Onze inspiratie
Liefde voor God en liefde voor de medemens gaan hand in hand. Dat wij geliefde mensen zijn dringt ons om met zorg om te zien naar elkaar. De Geest van liefde brengt al eeuwenlang mensen in beweging om er te zijn voor hun medemens. Reliëf, christelijke vereniging van zorgaanbieders, weet zich verbonden aan deze christelijk beweging van caritas en naastenliefde. De leden van de vereniging, die hun wortels hebben in de protestants-christelijke en de Rooms-Katholieke traditie, zetten zich ervoor in, om samen met alle mensen van goede wil, menslievende zorg in Nederland te bevorderen – voor alle mensen, en voor de minsten allermeest.
Een cliënt of naaste die boos is omdat de zorg niet naar wens is of een collega die zich herhaaldelijk op het laatste moment ziek meldt terwijl er al onderbezetting is; in de zorg staan de relaties tussen cliënten, naasten en zorgprofessionals regelmatig onder druk. Dit wordt versterkt door de voortdurende veranderingen in de zorg, waarbij gelijkwaardigheid en samenwerking in de relatie met cliënten en naasten steeds belangrijker wordt. Goede communicatie is hierbij van groot belang maar niet altijd eenvoudig.
In deze training leer je de basisprincipes van verbindend communiceren kennen en oefen je in het toepassen daarvan met casuïstiek uit je eigen praktijk. Deze principes kunnen helpen om in de communicatie met cliënten, naasten en collega’s stevig te blijven staan en tegelijkertijd in verbinding te blijven met de ander.
Trainers: Iepie Kroese en Fem Pluimers
Meer informatie en inschrijven.
Emoties kunnen de ethische reflectie vertroebelen, maar kunnen de ethische reflectie ook bevorderen. Vaak steken emoties de kop op binnen het moreel beraad. Tijdens deze middag leer je waar deze vandaag komen, wat ze met ethiek te maken hebben en hoe emoties vruchtbaar kunnen zijn in het moreel beraad. Ook geven we tips en suggesties hoe je met emoties om kunt gaan en op een professionele wijze kunt reguleren in een moreel beraad.
Online van 14.00 tot 16.00 uur
Trainers: Marije Stegenga en Fem Pluimers
Meer informatie en inschrijven.
Maandelijkse nieuwsbrief Reliëf
Mis niets, net als 2500+ andere zorgprofessionals.
Uitschrijven kan te allen tijde via de link onderaan de nieuwsbrief.
Lees in onze privacyverklaring hoe we omgaan met jouw gegevens.
Contactgegevens
Zaagmolenlaan 4
3447 GS WOERDEN
T 0348-748880 E info@relief.nl